השופט פיינשטיין: "יש ליקוי מאורות בתיקי נתניהו – השיקולים לא רק משפטיים"

אסתי פלד 4 Comment on השופט פיינשטיין: "יש ליקוי מאורות בתיקי נתניהו – השיקולים לא רק משפטיים"
צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השופט בדימוס הרן פיינשטיין התראיין היום (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ותקף בחריפות את ההתנהלות של היועמ"ש אביחי מנדלבליט בתיקים, "מנדלבליט המציא דבר חדש שלא היה מעולם, כתב חשדות לפני שימוע".

מנדלבליט המציא דבר חדש בשביל נתניהו: "אני לא מכיר את הביטוי הזה כתב חקירה, זה מ-48 לא היה קיים, מנדלבליט המציא את זה. אין דבר כזה לפרסן בפומבי את החשדות לפני ששמעו את החשוד ודנו בטענות שלו ואחרי ששמעת ודנת בטענותיו מגישים כתב אישום. ולכן הוא עצר את פרסום החקירה כי הוא הבין שהלחץ עבד עליו עשה לו רע".

היועמ"ש פועל בניגוד להלכה בעולם המשפט: "לפני חודש וחצי יצא פסק דין של העליון: "דרך המלך הוא קודם שימוע ואח"כ כתב אישום". יש כאן ליקוי מאורות ברמה הכי גבוהה שיש". הרי למה הוא קבע את הדיון 40 יום לפני הבחירות וזה מה שנעשה לישראל ביתנו ירד מ-14 ל-8 מנדטים. למה קבעו את זה כל כך קרוב? ואין נימוק להחלטה".

קודם מאשימים: "ממתי אתה מגלה דבר שאין לך את הצד השני. אתה מפרסם על אדם שהוא עבריין ופושע ואח"כ אתה אומר בא אני ישמע אותך אם אתה עבריין או לא".

מימון החקירות: "אין בעייה שקרוב משפחה יממן לך את ההגנה המשפטית. יש כאן ועדה לא פיירית. אם זה משפחה שאין לה מעורבות פוליטית, למה לא? למה אין לו זכות להגן על עצמו. הרי זה בני משפחה מחו"ל גם שיקבל 100 מיליון דולר מה הבעייה?".

עוד הוסיף: "זה לא עניין האנשים בועדה כמה כסף יש לו. למה להיכנס לו לכיס. ושוחד על פי הדין אתה מקבל כסף תמורת שינוי החלטות בשביל המשחד. כאן הוא מקבל כסף ללא כל החלטה בקשר אליהם. אן כאן היגיון משפטי".

שיקולים זרים: "אני חושב שהשיקולים כאן אין לא רק משפטיים. המערכת טעתה כאן ובגדול ואני מפחד שגם בג"ץ יחזור על הטעות הזאת עם כל מיני נימוקים יפים של מראית העין".

האזינו לריאיון המלא:.

צילום: פלאש 90


4 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    מצדיעה לך כבוד השופט! מדוע שופטים אחרים בדימוס שותקים? שערורייה מה שקורה כאן! צריך לפטר את היועמ"ש ולו רק על ההתנהלות הזאת!

  2. 2

    מה הסיבה העקרית שקרוב משפחה של נתניהו יממן את הוצאות המשפט ?? הרי ברור שראש הממשלה מעדיף להעזר בקרוב משפחה מאשר
    להשתמש בכספי הציבור מנדלבליט מחכה בפינה כדי שנתניהו יעשה טעות להאשים אותו בעוד משהו ,,מנדלבליט ,קח פסק זמן ותן לעם לנוח !!

    1. מסתבר שהקרוב משפחה שלו הוא בכלל שותף עיסקי. שנתניהו כבר קיבל החלטות מדיניות שהיטיביו איתו. קבלת כספים ממנו יהיה עוד תיק שנתניהו יצטרך להתמודד איתו בעתיד.